Gratis verzending - Boven €300,-
Voor 18:00 uur besteld? Morgen in huis!
1 jaar garantie! Op alle hardware!

Veel gestelde vragen Informatie Pagina

Hieronder vindt u antwoorden op de vragen die onze klanten het vaakst stellen.
Mocht je zelf toch nog vragen hebben dan kun je hier contact met ons opnemen.

Vragen over bestellingen

Indien u een bestelling plaatst bij Asbas Computers krijgt u automatisch een bevestigingsmail. Heeft u deze niet ontvangen? Ga dan na of het mailadres opgegeven bij uw bestelling juist is ingevuld. Is dit het geval? Controleer dan uw spamfolder, het kan zijn dat de mail daarin terecht is gekomen. Daar ook niet aanwezig? Neem dan contact op met onze helpdesk hier.

Indien u een bestelling plaats bij Asbas Computers kan u gebruik maken van verschillende verzendmethodes:

- Verzekerde verzending via PostNL (€9,95). Uw bestelling wordt verstuurd met PostNL en wordt de volgende bezorgdag aangeboden, voor ontvangst is een handtekening vereist. Bij afwezigheid kan het pakket worden bezorgd bij de buren. Levertijd is afhankelijk van uw postcode, u kan deze hier terugvinden.

- Verzekerde avond levering via PostNL (€9,95). Uw bestelling wordt verstuurd met PostNL en wordt de volgende bezorgdag aangeboden, voor ontvangst is een handtekening vereist. Bij afwezigheid kan het pakket kan niet worden bezorgd bij de buren. Levering vindt plaats tussen 18:00 en 22:00.

- Afhalen in de winkel (Gratis). Uw bestelling wordt niet verstuurd. U ontvangt een mail of telefoontje als uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden. Gelieve een kopie of bevestiging via mail van uw bestelling mee te nemen als bewijs.

- Gratis verzending (alleen bij bestellingen vanaf €300,-). Uw bestelling wordt verstuurd met PostNL en wordt de volgende bezorgdag aangeboden, voor ontvangst is een handtekening vereist. Bij afwezigheid kan het pakket worden bezorgd bij de buren. Levertijd is afhankelijk van uw postcode, u kan deze hier terugvinden.

U kunt dan het beste zo snel mogelijk contact met ons opnemen via deze link. De klant is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste contactgegevens. Bij verzending van een bestelling naar een foutief adres is Asbas Computers niet aansprakelijk. In dergelijke gevallen kan Asbas Computers opnieuw verzendkosten berekenen.

Het kan zijn dat de koeriersdienst vanwege omstandigheden het pakket niet op tijd kan leveren. Wij hebben hier geen invloed op. U kan in dergelijke gevallen het beste contact opnemen met de koeriersdienst.

Indien uw bestelling nog niet verzonden is kan het zijn dat de oorzaak van de vertraging bij ons ligt. We doen natuurlijk ons uiterste best om de bestelling zo spoedig mogelijk gereed te maken. Enige oorzaken kunnen zijn: 

  • U heeft een upgrade of extra optie besteld die momenteel niet voorradig is
  • U heeft een product besteld die op het moment niet leverbaar is
  • Wij kampen op het moment met extreme drukte

In alle gevallen kan u ons bereiken om te informeren naar de levertijd van uw bestelling. In de meeste gevallen sturen wij u een mailtje indien uw bestelling niet de volgende bezorgdag geleverd kan worden. Indien een bezorging vertraagd is zijn wij niet verantwoordelijk voor enige verstoring in uw agenda. Bij bestellingen die betaald worden via Overschrijving wordt de bestelling pas verstuurd indien het volledige aankoopbedrag binnen is. Bestellingen die bestaan uit meerdere aantallen zijn gevoeliger voor vertraging dan kleinere bestellingen.

Vanwege vakantiedrukte kan vertraging voorkomen

Indien u een bestelling plaatst kan u zelf een bezorgdatum doorgeven. Wij zorgen er dan voor dat de laptop de dag van te voren wordt verstuurd met PostNL.

PostNL standaard levering wordt niet op zondag of maandag geleverd. Bestellingen die zaterdag of zondag geplaatst zijn worden maandag verzonden.

PostNL avondlevering wordt niet op zaterdag of zondag geleverd. Bestellingen die zaterdag of zondag geplaatst zijn worden maandag verzonden.

Vragen over producten

Indien u een bestelling plaatst bij Asbas Computers wordt het volgende geleverd:

- Het/De door u bestelde product(en)

- Accu (indien de bestelling een laptop betreft)

- Adapter (indien de bestelling een laptop betreft)

- Stroomkabel (indien de bestelling een computer of monitor betreft)

- Factuur

- Controlecertificaat (indien de bestelling een gebruikt product betreft)

- A4 met informatie & tips over uw aankoop (deze ontvangt u ook via de mail)

- Kortingsbon van €10,-, te gebruiken bij een volgende aankoop

- Kaartje met contactgegevens

- Retourformulier

Bovenstaande documentatie ontvangt u in een envelop met het Asbas Computers logo erop vermeld.

Het kan voorkomen dat enkele producten of onderdelen niet op voorraad zijn. Deze worden zo spoedig mogelijk nageleverd.

Asbas Computers maakt gebruik van een sterren systeem om aan te geven hoe het uiterlijk van een bepaald model eruit ziet. Indien u met het aanwijsapparaat (muis) over de sterren beweegt wordt weergegeven wat een dergelijke hoeveelheid sterren betekent. De laptops in de afbeeldingen zijn niet de daadwerkelijke laptops die aangeboden worden, deze worden puur gebruikt als voorbeeld.

De sterren systeem heeft alleen betrekking tot het uiterlijk qua gebruikssporen van de laptop en geeft dus geen verdere informatie over specificaties, status van de accu etc.

Laptops worden altijd geleverd met een toetsenbord in US qwerty of UK qwerty indeling. Het kan voorkomen dat het toetsenbord bewerkt is met speciale toetsenbordstikkers. Deze komen over de letters, cijfers en speciale tekens. Toetsen zoals Delete en Insert blijven in de oorspronkelijke taal.

De meeste laptop liggen ongeïnstalleerd bij ons op voorraad. Wij installeren deze laptop pas als er vraag naar is in de vorm van interesse, een bestelling of een reservering. Er zit dus een kleine wachttijd verbonden aan de aankoop van de laptop. Als u van ver moet komen kan het handig zijn als u van tevoren contact met ons opneemt, we kunnen dan alvast een exemplaar gereed maken.

Bij veel producten kan u bepaalde specificaties upgraden. Welke specificaties geüpgraded kunnen worden is afhankelijk van het product. Bij een upgrade van een HDD naar een SSD wordt de HDD waarmee het product oorspronkelijk geleverd zou worden niet meegeleverd. Hierdoor kunnen een HDD upgrade en een HDD upgrade naar een SSD niet tegelijk besteld worden. Indien een product besteld worden zonder besturingssysteem wordt deze geleverd zonder geïnstalleerd besturingssysteem en zonder Windows-licentie.

Wij van Asbas Computers bieden voornamelijk gebruikte businessmodellen te koop aan. De meeste producten die wij aanbieden worden met eveneens een gebruikte, weliswaar goedwerkende accu geleverd. De accu moet aan de volgende eis voldoen:

Een laptop moet, onder normale belasting, de 1ste maand na afleverdatum minimaal 45 minuten van de accu kunnen werken.

Bovenstaande is tevens ook de garantie die wij op de accu geven. Bij aankoop van een garantie-uitbreiding wordt de accu-garantie niet uitgebreid. Over het algemeen gaan accu's langer mee dan bovenstaande. De gemiddelde accu gaat tussen de 1,5 - 2 uur mee.

Onder normale belasting wordt verstaan Youtube kijken in HD-kwaliteit, muziek afspelen via Spotify, mail checken, browsen op internet en dergelijke activiteiten.

Indien een accu niet aan het minimum voldoet kan u ons hierover informeren. Er kan dan gevraagd worden om de accu retour te sturen zodat we deze kunnen testen. Als inderdaad blijkt dat de accu onder de norm is wordt er een andere accu geleverd.

Vragen over reparatie & garantie

Asbas Computers geeft standaard 1 jaar garantie op alle hardware. Deze garantie is tegen betaling uit breiden naar 2 of 3 jaar.

Asbas Computers geeft garantie op de volgende onderdelen:

- Hardware. Hieronder wordt verstaan o.a. het beeldscherm, toetsenbord, etc.

- Draaiende onderdelen. Hieronder wordt verstaan o.a. harde schijf, koeler, etc.

- Fouten voortvloeiend uit hardware-falen. Hieronder wordt verstaan o.a. strepen in het beeld door kapot werkgeheugen, zeer trage computer door kapotte harde schijf, etc.

Het volgende valt niet onder de garantie:

- Software. Hier onder wordt verstaan o.a. fouten in de software door virussen, een bepaald programma wat niet werkt, etc.

- Val-, stoot- en waterschade. Schade aan hardware met als oorzaak het laten vallen van, het stoten van of het water of andere vloeistoffen laten vallen over de computer valt hieronder. 

- De accu. Een accu moet aan de voorwaarde voldoen die gesteld is onder de titel "Hoe lang gaat de accu mee" onder de categorie "Vragen over producten".

Vragen over ruilen & retour

Asbas Computers © 2017
Ontwikkeling OCS

Neem contact op

Onze locatie(s)

Amsterdamsestraatweg 520
3553 EN Utrecht

KVK: 59187123
BTW: NL199749632B01

030 785 20 41

Maandag: 13:00 tot 18:00 uur
Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 tot 18:00 uur
Zaterdag 10:00 tot 17:00 uur